Zamówienia publiczne
- Tytuł zamówienia
- Administrowanie Strefą Płatnego Parkowania na drogach publicznych zlokalizowanych na terenie miasta Oleśnicy
- Przedmiot zamówienia
- Usługi
- Rodzaj ogłoszenia
- Ogłoszenie o zamówieniu
- Tryb zamówienia
- przetarg nieograniczony
- Wadium
- 30.000,00 PLN
- Ogłaszający
- Sekcja Dróg Miejskich
- Województwo
- DOLNOŚLĄSKIE
- Powiat
- oleśnicki
- Miasto
- Oleśnica
- Ulica
- ul. Bolesława Krzywoustego
- Numer budynku
- 31C
- Data publikacji od
- 2020-06-17
- Data publikacji do
- 2021-01-12
- Termin składania ofert
- 2020-07-23 12:00
- Numer ogłoszenia
- ZI.261.7.2020
- Cpv
-
38730000-1 Parkometry
51214000-5 Usługi instalowania parkometrów
63712400-7 Usługi w zakresie obsługi parkingów
79941000-2 Usługi pobierania opłat
Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Miasto Oleśnica - Sekcja Dróg Miejskich, ul. B. Krzywoustego 31 c, 56-400 Oleśnica
Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest administrowanie strefą płatnego parkowania (626 miejsc parkingowych obsługiwanych przez 23 parkomaty) na drogach publicznych zlokalizowanych na terenie miasta Oleśnicy z wykorzystaniem parkomatów w latach 2020 - 2025, a w szczególności: montaż parkomatów na terenie strefy płatnego parkowania, zorganizowanie i wprowadzenie (uruchomienie) biura obsługi strefy, prowadzenie czynności serwisowych, techniczno-organizacyjnych związanych z pobieraniem opłat za parkowanie oraz bieżące utrzymanie strefy płatnego parkowania i jej wyposażenia, przygotowywanie dokumentów i ich wysyłanie w celu windykacji należności za nieuiszczone opłaty dodatkowe za parkowanie pojazdu w strefie bez ważnego biletu parkingowego lub z przekroczeniem czasu parkowania. Zamówienie nie jest podzielone na części.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie zrealizowane zostanie w terminie:
- montaż parkomatów na terenie SPP wraz z oznakowaniem lokalizacji parkomatów w postaci słupków z tabliczką informacyjną „P”, a także zorganizowanie, wyposażenie i wprowadzenie (uruchomienie) biura obsługi SPP – w terminie do 30.09.2020 r.
-
prowadzenie czynności serwisowych, techniczno-organizacyjnych związanych z pobieraniem opłat za parkowanie oraz bieżącym utrzymaniem SPP i jej wyposażenia – od 01.10.2020 r. do 30.09.2025 r.
(5 lat). - przygotowywanie dokumentów i ich wysyłanie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w celu windykacji należności za nieuiszczone opłaty dodatkowe za parkowanie pojazdu w SPP bez ważnego biletu parkingowego lub po upływie czasu określonego na wydruku z parkomatu lub po upływie czasu opłaconego telefonem komórkowym– rozpoczęcie w terminie od dnia uruchomienia SPP, zakończenie w terminie do 15 dni od dnia zakończenia funkcjonowania SPP.
- zorganizowanie w biurze SPP i u Zamawiającego na jego zestawach komputerowych (szt. 3) centralnego systemu elektronicznej ewidencji danych – w terminie do 30.09.2020 r.
- uruchomienie strony internetowej z informacjami o SPP – w terminie do 30.09.2020 r.
Warunki udziału w postępowaniu, podstawy wykluczenia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- Nie podlegają wykluczeniu z postępowania; Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, w stosunku do któregozachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 oraz ust. 5 pkt. 1, 2, 4 i8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
- Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególnościprzedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzebyrealizacji zamówienia.
- Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lubdokumentów, potwierdzających niepodleganie wykluczeniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
- Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności, o ile wynika to z odrębnych przepisów– Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie;
b) sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie;
c) zdolności technicznej i zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże minimalne poziomy zdolności: wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,przynajmniej jedno zadanie polegające naadministrowaniu SPP o liczbie miejsc parkingowych nie mniejszej niż 400 z wykorzystaniem minimum 18 parkomatów przez okres ciągły minimum 12-tu miesięcy, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia. W przypadku wykonywania w/w usługi czasokres częściowego jej wykonania przed upływem terminu składania ofert musi być nie krótszy niż 12 miesięcy.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełanianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia:
- Wykonawca zobowiązany jest złożyć razem z ofertą, za pośrednictwem miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu.
- Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1., Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie jednolitego dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 r. wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE, zwanego dalej „Jednolitym Dokumentem” lub „JEDZ”. – wg załącznika 2 do SIWZ.
- Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia doręczenia wezwania aktualnych na dzień złożenia poniższych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 6.1.2 SIWZ., Wykonawca składa:
a) wykaz usług, o których mowa w pkt. 6.1.2 ppkt 3 SIWZ, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ilości miejsc parkingowych, liczby parkomatów, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ,
b) W celu potwierdzenia, że oferowane parkomaty spełniają wymagania Zamawiającego Wykonawca złoży opis techniczny lub kartę techniczną oferowanych parkomatów lub instrukcję obsługi potwierdzoną za zgodność z oryginałem, oraz w celu potwierdzenia, że oferowana usługa płatności mobilnych przy użyciu karty płatniczej spełnia wymagania Zamawiającego Wykonawca złoży opis działania systemu potwierdzający wymaganą funkcję,
c) W celu potwierdzenia, że oferowany system naprowadzania na wolne miejsca parkingowe spełnia wymagania Zamawiającego Wykonawca złoży opis działania systemu, opis techniczny lub kartę techniczną oferowanych czujników oraz tablic o zmiennej treści potwierdzoną za zgodność z oryginałem,
Dokumenty wymienione w punktach a) i b) musi złożyć każdy wzywany Wykonawca, natomiast dokumenty wymienione w punkcie c) składają Wykonawcy, którzy w druku oferty zobowiązali się do świadczenia tej usługi.
W celu potwierdzenia niepodlegania przez Wykonawcę wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1, 2, 4 i 8 Ustawy – Wykonawca składa:
a) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;
e) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności, wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ;
f) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ;
g) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.) zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIW
W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, dotyczących:
a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
b) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
Wykonawcy będą zobowiązani do złożenia oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – wg załącznika nr 6 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wadium
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
l.p. |
Opis kryteriów oceny |
Oznaczenie |
Znaczenie |
1 |
Cena ofertowa |
C |
60 % |
2 |
System naprowadzania na wolne miejsca parkingowe |
S |
10 % |
3 |
Rok produkcji parkomatów |
R |
30% |
Język, w jakim należy sporządzić ofertę
polski
Termin związania ofertą
60 dni
Umowa ramowa
Nie dotyczy
Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna;
Nie dotyczy
Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 Pzp, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień;
Nie dotyczy
Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.
Nie dotyczy