DRUKUJ
2014-11-04

Zadania

        Sekcja Dróg Miejskich w Oleśnicy utworzona została w 1990 roku przez Radę Miasta Oleśnicy jako zakład budżetowy a od początku 2006 roku funkcjonuje w formie jednostki budżetowej.

Przedmiotem działania jednostki jest zarząd drogami gminnymi i wewnętrznymi Miasta Oleśnicy oraz tymi drogami, które zostały przejęte przez Miasto w zarząd - jest to część dróg powiatowych, głównie zlokalizowanych w centrum miasta.

Naszym celem jest dbałość o stan i funkcjonalność dróg, a szczególnie:

  1. jakość jezdni i chodników,
  2. oznakowanie drogowe,
  3. parkingi i zatoki parkingowe,
  4. wiaty przystankowe
  5. oznakowanie nazw ulic oraz utrzymanie drzew w pasie drogowym.

Większość prac związanych z bieżącym utrzymaniem wykonywana jest przez pracowników naszej jednostki, ale np. wykonanie oznakowania poziomego oraz utrzymanie sygnalizacji świetlnej od początku roku 2007 zlecane jest firmom zewnętrznym. Podobnie jest przy wykonywaniu przebudowy dróg. Mniejsze roboty drogowe wykonujemy własnymi siłami natomiast roboty drogowe wymagające zaangażowania większej liczby pracowników, roboty branżowe (przebudowy kanalizacji, roboty energetyczne, gazowe i inne) oraz wykonanie bitumicznych robót nawierzchniowych zlecamy podwykonawcom zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.